سلام گرگ بي‌طمع نيست
 
بايت - مورخ چهارشنبه 1390/11/26 شماره انتشار 18055

با وجود نگراني‌هاي گسترده کاربران در خصوص سياست حفظ حريم خصوصي گوگل و انتقادهاي فراوان از آن، اين شرکت برنامه‌اي را به نام Screenwise راه‌اندازي کرده است که بر اساس آن به داوطلباني که فعاليت‌هاي اينترنتي خود را با گوگل به اشتراک بگذارند، حدود 25 دلار هديه پرداخت مي‌شود. اين اقدام گوگل که در حال حاضر، بي‌سر و صدا آغاز شده است در سال جاري وسعت بيشتري پيدا خواهد کرد.

هديه‌اي در ازاي اشتراک اطلاعات

گوگل از کاربران خواسته است تا از طريق مرورگر کروم فعاليت‌هاي وبگردي خود را با اين شرکت درميان بگذارند. در اين مشارکت، کاربران پس از ثبت‌نام و اعلام آمادگي، 5 دلار هديه از شرکت آمازون دريافت خواهند کرد و در صورت ادامه همکاري، هر سه ماه يک کارت هديه 5 دلاري به آن‌ها تحويل خواهد شد. اگرچه شرکت آمازون در طرح مذکور سهيم است اما در اين پروژه شريک گوگل محسوب نمي‌شود.

گوگل ظاهرسازي مي‌کند

از ويژگي‌هاي پروژه گوگل اين است که کاربران داوطلب بايد حداقل 13 سال سن داشته باشند و مشارکت افرادي که زير سن قانوني قرار دارند به رضايت پدر و مادر کاربر نياز دارد. شرکت‌کنندگان در اين طرح مي‌توانند هر زماني که تمايل به همکاري با گوگل نداشتند، به ارتباط خود پايان دهند. با اين وجود گوگل سعي دارد طوري وانمود کند که اين طرح به نفع کاربران مي‌باشد. در همين راستا اعلام کرده است اين برنامه به بهبود محصولات گوگل و خدمات متناسب با نياز کاربران کمک خواهد کرد و تجربه آنلاين بهتري را نسبت به گذشته براي آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

جاسوسي به بهانه ارائه خدمات

گوگل به بهانه ارائه خدمات بهتر به کاربران اينترنتي، سعي دارد رفتار آن‌ها را با سطح بالايي از جزئيات دنبال و واکاوي کند. به همين منظور در اين پروژه نه تنها وب‌سايت‌هايي که توسط کاربران بازديد مي‌شود بلکه نحوه استفاده از آن‌ها را نيز کنترل مي‌کند. بنابراين اين شرکت مي‌تواند با استفاده از برنامه رديابي کروم، اطلاعات دقيق کاربران را به دست آورده و آن‌ها را به طور دلخواه با محصولات خود ترکيب کند.

قانون‌گذار بي‌قانون

اگرچه گوگل هدف از انجام اين پروژه را بهبود خدمات اينترنتي و شناخت نياز مشتري عنوان مي‌کند اما به نظر مي‌رسد به دنبال دستيابي به اطلاعات کاربران باشد که به نوعي نقض حريم خصوصي آن‌ها محسوب مي‌شود. با اين حال گوگل حتي بيشتر از گذشته سنگ اعمال سياست حفظ حريم خصوصي کاربران را برسينه مي‌زند. به نظر مي‌رسد پافشاري گوگل در رسيدن به اهداف خود، به منظور تثبيت قدرت اين شرکت در دنياي وب باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 296
بازدید هفته : 708
بازدید ماه : 699
بازدید کل : 72493
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket